Trin 1: Vælg et projekt du ønsker at støtte

Projekt

Scleroseforeningen - Viborg City Marathon

Sådan gør du I stedet for at købe en almindelig billet til Viborg City Marathon kan du løbe for den gode sag, og være med til at rejse penge til Scleroseforeningens arbejde.Opret din egen indsamlingsside her på siden. Her kan du bl.a. fortælle, hvorfor du løber med til Viborg City Marathon, og hvorfor du gør det i en god sags tjeneste. Del din indsamling med dine venner på Facebook, twitter og andre steder, og bed dem støtte både dig og sagen du samler ind til.Når du laver en indsamling får du en billet af os. Du skal blot som minimum samle 500 kr.ind. Pengene, du samler ind, går til forskning i sclerose. Du vil få en rabatkode på e-mail efter du har oprettet en indsamling, den bliver sendt indenfor 1-2 timer.Din rabatkode kan bruges til alle distancer. Der kan både løbes maraton, halvmaraton, 10 km, 4,2 km og stafetmaraton. Sclerose er en uhelbredelig og ofte stærkt invaliderende sygdom, der rykvis angriber dele af centralnervesystemet. Sygdommen er kendetegnet ved at være i stadig udvikling - og forværring - med et helt uforudsigeligt sygdomsforløb og med meget svingende symptomer. Symptomerne kan bl.a. være spastiske lammelser, svimmelhed og smerter samt en svigtende evne til at se, høre og tale. Fælles for alle er, at lidelserne medfører store fysiske, psykiske og sociale forandringer, som kan gøre det meget svært at fastholde en stabil dagligdag. Sygdomsforløbet varierer fra person til person. Nogle oplever kun enkelte attakker og vil derfor kunne leve et stort set almindeligt liv, mens andre kan blive stærkt invaliderede i løbet af en årrække. Scleroseforeningens hovedformål er til enhver tid at støtte mennesker med sclerose og lette vilkårene for de familier, der har sygdommen helt inde på livet. Det gør vi med fokus på patientstøtte, information og forskning.I dag har ca. 13.500 danskere sclerose, og hver dag får 2 yderligere stillet diagnosen. 2 ud af 3 er kvinder. Sygdommen rammer hovedsageligt mennesker i 20-40 års alderen.