Trin 1: Vælg et projekt du ønsker at støtte

Projekt

Gigtforeningen og Scleroseforeningens indsamling til forskning 2017

Vi har brug for din hjælp!Søndag den 10. september 2017 samler Gigtforeningen og Scleroseforeningen ind i Region Hovedstaden og Region Midtjylland. Hele overskuddet går til forskning, der kan give mennesker med gigt og sclerose et længere og bedre liv.Vil du være med til at gøre en forskel? Så stå op for vores fælles sag. Opret din virtuelle indsamlingsbøsse her og hjælp os med at samle ind til forskning i gigt og sclerose.Tusind tak for din opbakning!Her får du 10 gode råd til, hvordan du kan gøre din indsamling til en stor succes!1. Opret din indsamling her på siden2. Vær' ærlig og fortæl åbent om din motivation for at samle ind3. Brug billeder eller videoer - det vækker følelser hos modtageren4. Start med at give den første donation selv5. Brug Facebook, Instagram eller e-mail til at gøre opmærksom på din indsamling6. Lad din indsamling køre så længe, du har lyst - men husk den lever kun, hvis du holder den i gang7. Brug og aktivér dit netværk gennem Facebook eller e-mails - og hold dem opdateret omkring din indsamling - det vil få dem til at føle sig mere involverede i din indsamling8. Gå sammen med andre, der også kan lide at samle ind til velgørende formål - flere tanker, flere idéer 9. Husk, at mange bække små gør en stor Å10. Husk at udvise taknemmelighed overfor hver enkelt, der har støttet din indsamlingVi glæder os til at følge din indsamling og høre din historie. Hvis du har lyst at dele din historie med os, kan du sende den til Pia på: pha@scleroseforeningen.dk

Projekt

Scleroseforeningen - Viborg City Marathon

Sådan gør du I stedet for at købe en almindelig billet til Viborg City Marathon kan du løbe for den gode sag, og være med til at rejse penge til Scleroseforeningens arbejde.Opret din egen indsamlingsside her på siden. Her kan du bl.a. fortælle, hvorfor du løber med til Viborg City Marathon, og hvorfor du gør det i en god sags tjeneste. Del din indsamling med dine venner på Facebook, twitter og andre steder, og bed dem støtte både dig og sagen du samler ind til.Når du laver en indsamling får du en billet af os. Du skal blot som minimum samle 500 kr.ind. Pengene, du samler ind, går til forskning i sclerose. Du vil få en rabatkode på e-mail efter du har oprettet en indsamling, den bliver sendt indenfor 1-2 timer.Din rabatkode kan bruges til alle distancer. Der kan både løbes maraton, halvmaraton, 10 km, 4,2 km og stafetmaraton. Sclerose er en uhelbredelig og ofte stærkt invaliderende sygdom, der rykvis angriber dele af centralnervesystemet. Sygdommen er kendetegnet ved at være i stadig udvikling - og forværring - med et helt uforudsigeligt sygdomsforløb og med meget svingende symptomer. Symptomerne kan bl.a. være spastiske lammelser, svimmelhed og smerter samt en svigtende evne til at se, høre og tale. Fælles for alle er, at lidelserne medfører store fysiske, psykiske og sociale forandringer, som kan gøre det meget svært at fastholde en stabil dagligdag. Sygdomsforløbet varierer fra person til person. Nogle oplever kun enkelte attakker og vil derfor kunne leve et stort set almindeligt liv, mens andre kan blive stærkt invaliderede i løbet af en årrække. Scleroseforeningens hovedformål er til enhver tid at støtte mennesker med sclerose og lette vilkårene for de familier, der har sygdommen helt inde på livet. Det gør vi med fokus på patientstøtte, information og forskning.I dag har ca. 13.500 danskere sclerose, og hver dag får 2 yderligere stillet diagnosen. 2 ud af 3 er kvinder. Sygdommen rammer hovedsageligt mennesker i 20-40 års alderen.