Vælg Projekt

Tilpas din Indsamling

Publicere din indsamling

Scleroseforeningens støtte til forskning

Sclerose angriber krop og hjerne. Smerter, lammelser og kognitive problemer som hukommelses- og koncentrationsbesvær er de almindeligste følgevirkninger. Sygdomsforløbet er fuldstændig uforudsigeligt: Du ved aldrig hvilket område af hjernen det næste angreb vil ramme. Eller hvilke konsekvenser det vil få. Forskning i sclerose er stadig den eneste reelle mulighed for at komme sygdommen til livs. Forskning i sclerose kræver tid og penge. Scleroseforeningen bidrager hvert år med betydelig støtte til forskningsprojekter. Forskerne arbejder sig stadig tættere og tættere på det afgørende livtag med sclerose, og der tages indimellem syvmileskridt. Men kun takket være bl.a. din værdifulde opbakning kan Scleroseforeningen hvert år yde den maksimale støtte til denne betydningsfulde indsats. Vi krydser selvfølgelig fingre for, at de mange resultater vil gøre os bedre til at behandle og forstå sygdommen. Eller vil føre til flere nye gennembrud. Snart! Og din støtte er med til at bane vejen - allerede i dag. Tak for det!

Scleroseforeningens generelle arbejde

Sclerose er en uhelbredelig og ofte stærkt invaliderende sygdom, der rykvis angriber dele af centralnervesystemet. Sygdommen er kendetegnet ved at være i stadig udvikling - og forværring - med et helt uforudsigeligt sygdomsforløb og med meget svingende symptomer. Symptomerne kan bl.a. være spastiske lammelser, svimmelhed og smerter samt en svigtende evne til at se, høre og tale. Fælles for alle er, at lidelserne medfører store fysiske, psykiske og sociale forandringer, som kan gøre det meget svært at fastholde en stabil dagligdag. Sygdomsforløbet varierer fra person til person. Nogle oplever kun enkelte attakker og vil derfor kunne leve et stort set almindeligt liv, mens andre kan blive stærkt invaliderede i løbet af en årrække. Scleroseforeningens hovedformål er til enhver tid at støtte mennesker med sclerose og lette vilkårene for de familier, der har sygdommen helt inde på livet. Det gør vi med fokus på patientstøtte, information og forskning. I dag har ca. 16.000 danskere sclerose, og hver dag får 2 yderligere stillet diagnosen. 2 ud af 3 er kvinder. Sygdommen rammer hovedsageligt mennesker i 20-40 års alderen.

KYS SCLEROSE FARVEL 2017

Vi vil skabe håb om en verden uden sclerose – vil du være med? Scleroseforeningen står hvert år bag kampagnen Kys Sclerose Farvel, som har til formål at oplyse danskerne om sygdommen sclerose og samle penge ind til forskning. I Danmark er der ca. 14.500 mennesker med sclerose, og der kommer ca. 600 nye tilfælde til hvert eneste år. 2 ud af 3 ramte er kvinder, og sygdommen viser sig ofte allerede i 20’erne og præger de ramte og deres pårørende resten af livet. Man kender ikke årsagen til sclerose, ligesom der til næsten halvdelen af alle scleroseramte ikke findes en godkendt behandling af sygdommen. Derfor er der et stort behov for at oplyse om sygdommen og samle penge ind til mere forskning.

KYS SCLEROSE FARVEL 2018

START DIN EGEN KYS-INDSAMLING
NU

Kys Sclerose Farvel er
din mulighed for at kysse sclerose farvel og skabe din egen personlige
indsamling til fordel for forskning i sclerose. Du kan samle ind med
alt lige fra at sælge armbøjninger, hjemmelavede armbånd eller kager til at
tabe kilo eller kvitte smøgerne. Du bestemmer altså helt selv,
hvordan du vil samle ind til Kys Sclerose Farvel og forskning i sclerose.
Samtidigt kan indsamlingen være med til at motivere dig til at
nå dine mål - Det er ren win-win!

Kys kiloene farvel

KOM I MÅL MED DIT NYTÅRSFORSÆT OG STØT FORSKNING I SCLEROSE – DET ER REN WIN-WIN!Er dit nytårsforsæt at tabe dig? Så brug det til at støtte forskning i sclerose.Tryk på knappen ”Start indsamling" - så er du igang!REMA1000 har allerede støttet din indsamling ved at donere 1 kr. per kilo, du taber dig. Held og lykke med dit nytårsforsæt!

Kys cigaretterne farvel

KOM I MÅL MED DIT NYTÅRSFORSÆT OG STØT FORSKNING I SCLEROSE – DET ER REN WIN-WIN!Er dit nytårsforsæt at stoppe med at ryge? Så brug dit nytårsforsæt til at støtte forskning i sclerose, så vi kan kysse sclerose farvel for altid!Alt du skal gøre er at oprette din egen Kys cigaretterne farvel-indsamling her. Dine venner og din familie vil med sikkerhed gerne støtte dig i at kysse cigaretterne farvel. Jo flere penge der bliver doneret, des større vil motivationen til at holde ud være. På denne måde når du dine mål OG samler ind til den vigtige forskning i sclerose - Det er ren win-win! Hvordan gør du? Vi har samlet fire gode råd til, hvordan du når i mål med dit nytårsforsæt:1. Tryk på knappen ”Start indsamling" - så er du igang! 2. Spred budskabet: Du har nu oprettet din indsamling, og næste skridt er at få venner, familie og bekendte til at støtte dig i din indsamling og dit nytårsforsæt. Få spredt dit budskab ved at bruge Facebook, Instagram og emails til at fortælle folk, at du har startet din egen indsamling, og at de kan støtte dig OG samtidigt støtte forskning i sclerose. Det er ren win-win! Send dem linket til din indsamling, så de kan gå direkte ind og donere et beløb.3. Hold liv i din indsamling: Det er vigtigt, du holder dine venner, familie og bekendte opdateret med dine resultater. Så husk at sende en email eller poste på Facebook eller Instagram i ny og næ. Du kan f.eks. gøre det en gang om ugen. Husk at sende et link med til din indsamling, så dem der ønsker, kan gå ind og donere.4. Når du har nået dit mål den 31. januar 2018: Det er vigtigt at takke alle, der har støttet dig i din indsamling og i dit nytårsforsæt. Fortæl dem, hvor mange dage du ikke har røget, og hvordan dit nytårsforsæt er gået. Alle dine venner og familie vil gerne fejre din succes med dig – om den så er stor eller lille.Da pengene, der er doneret, først vil blive trukket fra folks konti, når du har indtastet hvor mange dage, du ikke har røget, er det vigtigt, at du husker at indtaste antallet af dage den 31. januar 2018,Held og lykke med at kysse cigaretterne farvel og med din indsamling!

Kys sukker farvel

KOM I MÅL MED DIT NYTÅRSFORSÆT OG STØT FORSKNING I SCLEROSE – DET ER REN WIN-WIN!Er dit nytårsforsæt at droppe sukkeret i en måned? Så brug dit nytårsforsæt til at støtte forskning i sclerose.Tryk på knappen ”Start indsamling" - så er du igang!Held og lykke med dit nytårsforsæt!

Kys alkoholen farvel

KOM I MÅL MED DIT NYTÅRSFORSÆT OG STØT FORSKNING I SCLEROSE – DET ER REN WIN-WIN!Er dit nytårsforsæt at droppe alkohol i en måned? Så brug dit nytårsforsæt til at støtte forskning i sclerose, så vi kan kysse sclerose farvel for altid!Alt du skal gøre er at oprette din egen Kys alkohol farvel-indsamling her. Dine venner og din familie vil med sikkerhed også støtte dig i at kysse alkoholen farvel. Jo flere penge du samler ind, des større er motivationen til at holde fast. På denne måde når du dit mål OG samler ind til den vigtige forskning i sclerose - Det er ren win-win! Hvordan gør du? Vi har samlet fire gode råd til, hvordan du når i mål med dit nytårsforsæt:1. Tryk på knappen ”Start indsamling" - så er du igang! 2. Spred budskabet: Du har nu oprettet din indsamling, og næste skridt er at få venner, familie og bekendte til at støtte dig i din indsamling og dit nytårsforsæt. Få spredt dit budskab ved at bruge Facebook, Instagram og emails til at fortælle folk, at du har startet din egen indsamling, og at de kan støtte dig OG samtidigt støtte forskning i sclerose. Det er ren win-win! Send dem linket til din indsamling, så de kan gå direkte ind og donere et beløb.3. Hold liv i din indsamling: Det er vigtigt, du holder dine venner, familie og bekendte opdateret med dine resultater. Så husk at sende en email eller poste på Facebook eller Instagram i ny og næ. Du kan f.eks. gøre det en gang om ugen. Husk at sende et link med til din indsamling, så dem der ønsker, kan gå ind og donere.4. Når du har nået dit mål den 31. januar 2018: Det er vigtigt at takke alle, der har støttet dig i din indsamling og i dit nytårsforsæt. Fortæl dem, hvor mange dage du har undværet alkohol, og hvordan dit nytårsforsæt er gået. Alle dine venner og familie vil gerne fejre din succes med dig – om den så er stor eller lille.Da pengene, der er doneret, først vil blive trukket fra folks konti, når du har indtastet, hvor mange dage du har kunnet holde dig fra alkoholen, er det vigtigt, at du husker at indtaste antallet af dage den 31. januar 2018.Held og lykke med at kysse alholen farvel og med din indsamling!