Choose Project to Support

Personalise Your Fundraiser

Publish Your Fundraiser

Scleroseforeningens støtte til forskning

Sclerose angriber krop og hjerne. Smerter, lammelser og kognitive problemer som hukommelses- og koncentrationsbesvær er de almindeligste følgevirkninger. Sygdomsforløbet er fuldstændig uforudsigeligt: Du ved aldrig hvilket område af hjernen det næste angreb vil ramme. Eller hvilke konsekvenser det vil få. Forskning i sclerose er stadig den eneste reelle mulighed for at komme sygdommen til livs. Forskning i sclerose kræver tid og penge. Scleroseforeningen bidrager hvert år med betydelig støtte til forskningsprojekter. Forskerne arbejder sig stadig tættere og tættere på det afgørende livtag med sclerose, og der tages indimellem syvmileskridt. Men kun takket være bl.a. din værdifulde opbakning kan Scleroseforeningen hvert år yde den maksimale støtte til denne betydningsfulde indsats. Vi krydser selvfølgelig fingre for, at de mange resultater vil gøre os bedre til at behandle og forstå sygdommen. Eller vil føre til flere nye gennembrud. Snart! Og din støtte er med til at bane vejen - allerede i dag. Tak for det!

MS BIKE 2020

MS Bike er et unikt velgørenhedcykelløb, arrangeret af Scleroseforeningen, hvor deltagerne i år cykler fra Skagen til København. En cykelrute på over 700+ km - alt sammen inden for 30 timer. Løbet er sportsligt en af de største udfordringer, man som cyklist kan deltage i på dansk jord. Samtidigt er det muligt for alle at deltage uanset hvilken fysisk formåen og sportslig ambition. Deltagerne bestemmer selv hvor mange de ønsker at være på deres hold, når de gennemfører løbet.

Scleroseindsamlingen 2019

Søndag den 8. september samler vi ind til forskning i sclerose. Det gør vi for at sikre bedre vilkår og bedre behandling for de mere end 16.000 danskere, som lever med sclerose hver eneste dag.Vær med - start din egen indsamling lige her :) Sæt sidste dag for indsamlingen til søndag den 8. september - så kan vi nemlig få pengene fra netop din indsamling med i det samlede indsamlede beløb for hele Scleroseindsamlingen <3Sammen står vi stærkere i kampen mod sclerose!

Scleroseforeningens generelle arbejde

Sclerose er en uhelbredelig og ofte stærkt invaliderende sygdom, der rykvis angriber dele af centralnervesystemet. Sygdommen er kendetegnet ved at være i stadig udvikling - og forværring - med et helt uforudsigeligt sygdomsforløb og med meget svingende symptomer. Symptomerne kan bl.a. være spastiske lammelser, svimmelhed og smerter samt en svigtende evne til at se, høre og tale. Fælles for alle er, at lidelserne medfører store fysiske, psykiske og sociale forandringer, som kan gøre det meget svært at fastholde en stabil dagligdag. Sygdomsforløbet varierer fra person til person. Nogle oplever kun enkelte attakker og vil derfor kunne leve et stort set almindeligt liv, mens andre kan blive stærkt invaliderede i løbet af en årrække. Scleroseforeningens hovedformål er til enhver tid at støtte mennesker med sclerose og lette vilkårene for de familier, der har sygdommen helt inde på livet. Det gør vi med fokus på patientstøtte, information og forskning. I dag har ca. 16.000 danskere sclerose, og hver dag får 2 yderligere stillet diagnosen. 2 ud af 3 er kvinder. Sygdommen rammer hovedsageligt mennesker i 20-40 års alderen.

KYS SCLEROSE FARVEL 2017

Vi har brug for din hjælp!Hvis vi nogensinde skal gøre os forhåbninger om at kysse sclerose farvel, har vi brug for, at der bliver forsket i, hvorfor sclerose opstår, og hvordan den kan helbredes. Scleroseforeningen står hvert år bag Kys Sclerose Farvel – en kampagne, som har til formål at sprede håb og glæde, samt at samle penge ind til forskning i sclerose. Hjælp os med at samle penge ind til forskning i sclerose, så vi en dag kan kysse sclerosen farvel. Du og din familie, venner og bekendte kan gøre en forskel for mange mennesker med den forfærdelige sygdom sclerose.Her får du 10 gode råd til, hvordan du kan gøre din indsamling til en stor succes!1. Opret din indsamling her på siden2. Vær` ærlig og fortæl åbent om din motivation for at samle ind3. Brug billeder eller videoer – det vækker følelser hos modtageren4. Start med at give den første donation selv5. Brug Facebook, Instagram eller e-mail til at gøre opmærksom på din indsamling6. Lad din indsamling køre så længe, du har lyst - men husk den lever kun, hvis du holder den igang7. Brug og aktivér dit netværk gennem Facebook eller e-mails – og hold dem opdateret omkring din indsamling – det vil få dem til at føle sig mere involverede i din indsamling8. Gå sammen med andre der også kan lide at samle ind til velgørende formål – flere tanker, flere idéer9. Husk, at mange bække små, gør en stor Å10. Husk at udvise taknemmelighed overfor hver enkelt der har støttet din indsamling Vi glæder os til at følge din indsamling og høre din historie. Hvis du har lyst til at dele din historie med os, kan du sende den til Pia på: pha@scleroseforeningen.dk.