I den gode sags tjeneste, cykler jeg fra København til Dusseldorf for at samle penge ind til Scleroseforeningen.

Sponsor Donate
Created By:
Simon Carlsson Sundby
Member Of Team:
Ordet Fanger Team
Participating In:
Ordet Fanger – Dennis Ritter
Collecting for:
Ordet Fanger – Dennis Ritter

ORDET FANGER

Dennis Ritter har udvalgt et hold, som den 27. juni 2017 cykler til Tour de France start i Düsseldorf og samtidig for en verden uden sclerose!

En stor sportslig udfordring
Eventen er en non-stop etape fra København til Düsseldorf på 737 km, og derfor en stor udfordring, som skal gennemføres på max 30 timer, som kræver den rette portion forberedelse. Hver rytter bestemmer selv, hvor meget af ruten, den enkelte ønsker at cykle. Dog er reglen, at der minimum skal være 2 ryttere på vejen hele tiden.

Ordet fanger støtter forskning i sclerose

Det er Dennis Ritters ambition, at der skal samles et stort beløb ind til forskning i sclerose, og derfor er kravet til hver enkelt rytter, at de som minimum skal indsamle 25.000 kr. til forskning i sclerose.

Hvad er sclerose
Multipel sclerose (MS) - tidligere kaldet dissemineret sclerose - er en kronisk neurologisk autoimmun sygdom, hvor immunforsvaret går til angreb på nervecellerne i centralnervesystemet.

Sygdommen viser sig forskelligt afhængigt af, hvilken type af sclerose man rammes af. Nogle får sygdomsangreb i form af såkaldte attakker med symptomer som føleforstyrrelser, synsproblemer eller lammelser. Andre oplever ikke deciderede attakker, men en gradvis forværring af forskellige symptomer.

Nogle vil kun opleve lidt sygdomsaktivitet, og vil derfor kunne leve et stort set almindeligt liv. Andre kan blive stærkt invaliderede i løbet af en årrække

Hvor mange danskere har sclerose

Der er registeret ca. 15.000 med sclerose i Danmark, og blandt dem er der en betydelig overvægt af kvinder, og denne overvægt er stigende. Der er næsten to kvinder for hver mand, der får diagnosen multipel sclerose. Sclerose opdages oftest i alderen 20-40 år. Forekomsten af sclerose er gennem de seneste 30-40 år steget meget kraftigt, næsten fordoblet.

Sponsor Donate

6.50 kr./km

537 km
Registered

Days left

• Anne og Bjarne Anne og Bjarne Donated 260 kr.

Vi satte 5 kr pr km du kørte mere end Dennis Ritter 😄 52 km mere blev det til. Hvor har du været sej at gennemføre!

• simon_the_chef@hotmail.com Simon Carlsson Sundby registered 52 km. The total sponsored amount is now 3,490.50 kr..

• simon_the_chef@hotmail.com Simon Carlsson Sundby registered 51 km. The total sponsored amount is now 3,152.50 kr..

• Annette og Helmuth  Krag Annette og Helmuth Krag became a sponsor with 0.50 kr. per km

• simon_the_chef@hotmail.com Simon Carlsson Sundby registered 54 km. The total sponsored amount is now 3,152.50 kr..

• simon_the_chef@hotmail.com Simon Carlsson Sundby registered 71 km. The total sponsored amount is now 3,152.50 kr..

• simon_the_chef@hotmail.com Simon Carlsson Sundby registered 68 km. The total sponsored amount is now 3,152.50 kr..

• simon_the_chef@hotmail.com Simon Carlsson Sundby registered 74 km. The total sponsored amount is now 1,446 kr..

• simon_the_chef@hotmail.com Simon Carlsson Sundby registered 31 km. The total sponsored amount is now 1,446 kr..

• simon_the_chef@hotmail.com Simon Carlsson Sundby registered 51 km. The total sponsored amount is now 1,446 kr..

• iben sundby iben sundby Donated 500 kr.

godt kørt lækker middag på Musling flot indsamling knus fra ynglings fasteren

• simon_the_chef@hotmail.com Simon Carlsson Sundby registered 85 km. The total sponsored amount is now 1,446 kr..

• Fam. Blond-Nørgaard Fam. Blond-Nørgaard became a sponsor with 0.50 kr. per km

God tur Simon!

• Susanne og Jan  Ginsborg Susanne og Jan Ginsborg became a sponsor with 1 kr. per km

Rigtig god tur Simon

• Madklubben Krag Madklubben Krag became a sponsor with 0.50 kr. per km

• Günther og Bente Krag Günther og Bente Krag Donated 200 kr.

Hej Simon Hermed lige lidt ekstra ”benzin” til ”rugbrødsmotoren” RIGTIG GOD TUR til Düsseldorf. Vi synes altså, det er helt vildt og flot af dig!! - Og så ønsker vi dig samtidig hjertelig tillykke med fødselsdagen på onsdag :-)

• Lemming Loge Lemming Loge became a sponsor with 2 kr. per km

Kom så SIMON for helvede! Lemminge Logen satser stærkt på at du cykler hele vejen :)

• Morten  Lind Morten Lind became a sponsor with 0.50 kr. per km

• Anne og Bjarne Anne og Bjarne became a sponsor with 2 kr. per km

Aldrig i vores vildeste fantasi havde vi troet du gjorde noget så vildt. Vi er stolte af dig og dit arrangement i kampen for en verden uden sclerose.

• Günther ogBente Krag Günther ogBente Krag Donated 300 kr.

For et virkeligt godt initiativ og en kæmpe indsats fra din side, Simon :-)

• Velgørenhedsmiddag Velgørenhedsmiddag Donated 34,500 kr.

• Line Lundø Line Lundø Donated 350 kr.

God tur Simon og tak for dejlig mad ❤️

• Anne Carlsson Anne Carlsson Donated 207 kr.

Frederiksberg-Kolding, 207 km! Du er så sej Simon og vi er stolte af dit arrangement.

• Richard Nikolajsen Richard Nikolajsen Donated 500 kr.

Fedt at du gør noget for at gøre en forskel Simon👍