Cykelnerven er Scleroseforeningens årlige cykelevent, der har til formål at udbrede kendskabet til sclerose og samle penge ind til forskning i sygdommen. I 2014 besejrede Cykelnerven Pyrenæerne, og i 2015 blev det i Alperne, at slaget kom til at stå.

Ligesom turen over de franske Alper er kampen mod sclerose også lang og op af bakke. Det er en kamp, som Scleroseforeningen ikke kan vinde alene. Ved at tage udfordringen op og samle penge ind til forskning i sclerose, giver deltagerne i Cykelnerven os en uvurderlig håndsrækning på vejen mod vores helt store mål: at kunne køre sclerosen agterud én gang for alle og forbedre tilværelsen for de 13.500 mennesker og deres familier, der lever med sclerose.

Forskningen som Scleroseforeningen finansierer, gør en forskel. Fx har danske forskere netop fremlagt resultater, der kan forklare en ”betydelig del af den stigning, der er sket i antallet af sclerosetilfæl­de hos kvinder de sidste 40 år”. Og et af de mest interessante frem­stød på behandlingsfronten netop nu er et stort internationalt forsøg med stamceller, der er blevet muliggjort takket være en bevilling fra Scleroseforeningen.
Din hjælp sætter os i stand til hele tiden at blive klogere og dygtigere.