Femina Kvindeløb 2015 - Aarhus, 1. juni

Saml ind til Femina Kvindeløb og få et startnummer
Løb med for Scleroseforeningen til Femina Kvindeløb i maj. Hvis du indsamler mindst 300 kr. til kampen imod sclerose, skal du ikke købe startnummer til Femina Kvindeløb – det får du af os. Når du har indsamlet 300 kr., modtager du en rabatkode på e-mail, som du skal bruge for at få din billet. Du kan indsamle penge blandt venner, bekendte, kolleger og forretningsforbindelser. Ved at oprette en indsamling her på siden, er det nemt og hurtigt at bede dit netværk støtte din indsamling. Vær med til at kysse sclerose farvel til Femina Kvindeløb.

Inspiration til din indsamling
'Sidste år indsamlede deltagerne i Femina Kvindeløb hele 228.600 kr. til kampen mod sclerose. Vi er meget taknemmelige for støtten i Scleroseforeningen, og vi håber i år på din hjælp til at samle endnu flere penge til at bekæmpe sclerose. Mange vælger at lave små konkurrencer blandt venner eller kolleger – du kan eksempelvis give kage til kontoret, når kollegerne har doneret et vist beløb, eller love ’at hoppe i havet’ eller gøre noget andet sjovt, når du har nået dit mål. En enkelt deltager indsamlede sidste år 25.000 kr. på denne måde.

Du har mange gode argumenter til din indsamling
Pengene fra Femina Kvindeløb går til forskning i sclerose. Sygdommen er i løbet af de seneste årtier eksploderet blandt unge kvinder. Hvert år får 700 danskere konstateret sclerose, og mens antallet af mænd med sclerose er konstant, står kvinderne for stigningen. Det er helt almindelige raske, unge kvinder i alderen 20-40 år, der oftest bliver ramt, og får vendt op og ned på deres liv og den fremtid, de havde liggende for deres fødder. Skal vi vende udviklingen, er forskning eneste vej frem. Ved at løbe Feminas Kvindeløb for Scleroseforeningen bliver du en del af kampagnen »Kys Sclerose Farvel«, der skaffer penge til forskning i sygdommen.