Oprettet Af:
Samler ind til:
KYS SCLEROSE FARVEL 2017
Hvad:
I efteråret 2011 blev et vildt væddemål tabt. Ni måneder senere dannede det ramme om en indsamling for Scleroseforeningen. En svømmetur fra Himmelbjerget til havnen i Silkeborg uden hjælpemidler skulle gennemføres, hvor formålet var at samle penge ind til scleroseforskning og ikke mindst at skabe opmærksomhed om sygdommen og Scleroseforeningens gode arbejde. Godt og vel 60 personer bestående af familie og venner var med til at danne en flåde af både og kanoer, som fulgte færden til vand. Mindst lige så mange ventede på havnen i Silkeborg. Alle disse var med til at skabe en unik kulisse, og arrangementet Fest på Floden nåede at indsamle næsten 12.000 kr. ind, som ubeskåret gik til Scleroseforeningen. Siden hen er der blevet afholdt et tilbagevendende årligt arrangement med lige så stor succes. Sidste år måtte vi aflyse grundet forværring i vores mors sygdom. I år vender vi derfor stærkt tilbage og har større incitament end nogensinde til at samle penge ind til scleroseforskning Kys Sclerose Farvel og det gode arbejde, Scleroseforegningen foretager sig.

Hvordan:
Fire tidligere svømmere vil lørdag d. 5. august 2017 kl. 11.00 svømme fra Himmelbjerget til Silkeborg havn uden hjælpemidler. En svømmetur på godt 12 kilometer gennem de smukke Silkeborgsøer og Søhøjland. Gennem sponsorater og bidragsydere skal der samles penge ind til, og skabe opmærksomhed om, sygdommen Sclerose og Scleroseforeningens arbejde med forskning og oplysning.

Hvem:
Mads Randløv Gøttler
Født 1986 i Silkeborg. 31 år. Gift med Didde på første år. Far til Villads på snart seks og Alva på halvandet. Tidligere svømmer. Uddannet bygningskonstruktør. Glødende fodbold- og sportsfantast.

Kristian Øgård Gøttler
Født 1987 i Silkeborg. 29 år. Kæreste med Katrine på fjerde år. Far til Karl på to og et halvt og Otto på en uge. Tidligere svømmer. Uddannet fysioterapeut. Også glødende fodbold- og sportsfantast.

Kåre Axelsen
Født 1989 i Silkeborg. 27 år. Kæreste med Lykke. Får en datter til august. Tidligere svømmer. Uddannet ambulanceassistent. Mindst lige så stor sportstosse som ovenstående!

Dennis Morild Kinnerup
Født 1988 i Silkeborg. 29 år. Fri på markedet. Tidligere svømmer. Uddannet politimand, så pas på. Feltets højeste kondital og flotteste overkrop.

Hvorfor:
I efteråret 2011 blev der indgået et lettere letsindigt fodboldvæddemål med en kammerat. Væddemælet blev tabt, og straffen var en svømmetur på knap 12 km fra bunden af Himmelbjerget til Havnen i Silkeborg .
Foruden en tur i bølgen blå, var det en oplagt mulighed for at skabe opmærksomhed om en sygdom, som mange mennesker har tæt inde på livet, og som man desværre ved alt for lidt om. Mads, broren, der havde tabt det famøse væddemål, skruede sin godt 2 meter lange krop ned i en våddragt og Fest på Floden var født. De sidste fire år har Mads og hans bror, Kristian skiftevis taget turen op ad (Guden)åen i den gode sags tjeneste med et følge af gule kanoer og små motorbåde fyldt til randen med venner og familie. Og med hjejlen som tilskuer. I 2016 måtte arrangementet aflyses, da vores mors sygdom forværredes. For hun er nemlig grunden til, at vi samler ind. I 2005 fik hun diagnosen Multiple Sclerose og har indtil sidste år levet et relativt ubesværet liv med den frygtede sygdom. Hun kan i år ikke deltage som hun gerne vil og har gjort de forgangne år, derfor er det vigtigere end nogensinde, at vi får samlet penge ind til det gode formål. Til de fire tidligere festivitas er der blevet indsamlet flotte beløb til scleroseforskning. I år er opbakningen større end hidtil. Kristian og Mads kaster sig for første gang i vandet sammen og har allieret sig med deres tidligere svømmekammerater, Dennis og Kåre i en legendarisk stafet mod havnen i Silkeborg. Hver svømmer padler sig igennem 2,5 km og drengene vil i fælles forening svømme den sidste 1.5 km i mål.

Hvor:
Vi stævner ud fra Hotel Julsø ved foden af Himmelbjerget kl. 11.00, og alle er velkomne til at følge turen til vands og på lands.
Vi håber, at I endnu en gang vil være med til at støtte op om arrangementet ved at støtte med et beløb, så Scleroseforeningen kan forsætte med at forske, oplyse og skabe opmærksomhed omkring Sclerose!
Skriv gerne en kommentar eller del vores indsamling på facebook, når du har doneret, så vi kan få budskabet ud og rejse flere penge til det vigtige arbejde.

Vi ses den 5. august 2017 kl. 11.00!

De Bedste Hilsen
Kristian Øgård Gøttler, Kåre Axelsen, Dennis Kinnerup , Sofie Øgård Gøttler og Mads Randløv Gøttler.

Kontaktoplysninger:
Mads Randløv Gøttler
Frederiks Allé 92, 3. th
8000 Aarhus C Tlf.nr.: +45 31 76 35 25
Mail: madsgottler@gmail.com

Donér

24.329 kr.
Indsamlet

203% 12.000 kr.

Donationer

Dage tilbage

Seneste aktivitet

• Rene Hvidberg Rene Hvidberg Donerede 250 kr.

• Anonym Anonym Donerede 300 kr.

SIF-billetter kan også bruges fornuftigt :D

• Claes Petersen Claes Petersen Donerede 300 kr.

Hilsen Jonas, Inge og Claes

• Mads Randløv Gøttler Mads Randløv Gøttler Donerede 14.834 kr.

Overskuddet fra havefesten.

• Steffen  Skjødt Steffen Skjødt Donerede 250 kr.

Super godt svømmet drenge 👍🏻

• Marianne Nis-hanssen Marianne Nis-hanssen Donerede 250 kr.

Jeres initiativ er fantastisk. Håber Mille var lidt med i går. Knus

• Lars Gulvmand Lars Gulvmand Donerede 250 kr.

• Grethe Tind Grethe Tind Donerede 500 kr.

• Anna Kronborg Anna Kronborg Donerede 150 kr.

• Anonym Anonym Donerede 50 kr.

• Sune Østergaard Sune Østergaard Donerede 50 kr.

God aften/nat :)

• Maja Kold Maja Kold Donerede 50 kr.

God tur:)

• Asbjørn  Koppel Larsen Asbjørn Koppel Larsen Donerede 250 kr.

Vi sejler op af åen!

• Stine Brandt Mølgaard  Nielsen Stine Brandt Mølgaard Nielsen Donerede 100 kr.

• Jon Horskjær Jon Horskjær Donerede 500 kr.

fornøjelse at være med jer i dag på søen! godt gået!

• Lone Højlund Lone Højlund Donerede 100 kr.

Støtter det gode formål og de seje unge mennesker i "fest på floden"

• Anne  Søby Anne Søby Donerede 100 kr.

• K Ø K Ø Donerede 200 kr.

• Freja Marquardt Freja Marquardt Donerede 500 kr.

Tak fordi I er så gode ❤️

• Anonym Anonym Donerede 250 kr.

• Rolf Thomsen Rolf Thomsen Donerede 500 kr.

👍👍👍

• Bjarke Møller Bjarke Møller Donerede 250 kr.

god tur!

• Bruno Kæmsgaard Bruno Kæmsgaard Donerede 500 kr.

Godt initiativ!

• Kåre Axelsen Kåre Axelsen Donerede 1.300 kr.

Fra svømmedrengene Jon, Morten, Dennis og Kåre❤️