Scleroseforeningens støtte til forskning

Sclerose angriber krop og hjerne. Smerter, lammelser og kognitive problemer som hukommelses- og koncentrationsbesvær er de almindeligste følgevirkninger. Sygdomsforløbet er fuldstændig uforudsigeligt: Du ved aldrig hvilket område af hjernen det næste angreb vil ramme. Eller hvilke konsekvenser det vil få.

Forskning i sclerose er stadig den eneste reelle mulighed for at komme sygdommen til livs. Forskning i sclerose kræver tid og penge. Scleroseforeningen bidrager hvert år med betydelig støtte til forskningsprojekter.

Forskerne arbejder sig stadig tættere og tættere på det afgørende livtag med sclerose, og der tages indimellem syvmileskridt. Men kun takket være bl.a. din værdifulde opbakning kan Scleroseforeningen hvert år yde den maksimale støtte til denne betydningsfulde indsats.

Vi krydser selvfølgelig fingre for, at de mange resultater vil gøre os bedre til at behandle og forstå sygdommen. Eller vil føre til flere nye gennembrud. Snart! Og din støtte er med til at bane vejen - allerede i dag. Tak for det!

200.896 kr.
Indsamlet