Hej,

Vi er Morten og Rasmus. Vi er begge svømmere fra Randers og vi har sat os for at svømme fra Europa til Afrika! Dette gør vi fordi vores gode ven har sclerose – en modbydelig sygdom, som vi gerne vil være med til at sætte fokus på og samtidigt samle penge ind til forskning i sclerose. Projektet kalder vi “Svøm Sclerosen Farvel” Og vi håber på, at I har lyst til at følge os og være med til at støtte forskning i sclerose.

Formål med projektet:

Vi vil med dette projekt sætte fokus på sclerose og derved forsøge at skabe en yderligere opmærksomhed på denne sygdom. Vi oplever ikke, at der er nok fokus nok på sygdommen og
med dette projekt, håber vi på et øget fokus med mere omtale og forhåbentlig en økonomisk indsamling til yderligere forskning.

Hvorfor svømmer vi?

Vores ven Thomas er ramt af sclerose. Da vi så, hvordan sygdommen pludselig trådte ind i Thomas’ liv og styrede, hvordan han skulle leve, besluttede vi os for, at vi vil prøve at gøre en
forskel. Vi dyrker ekstremsport, hvor vi løber lange distancer og bestiger bjerge. Alt sammen noget vi har mulighed for, fordi vi er så heldige ikke at være ramt af sclerose.
Så det lå lige til højrebenet, at vi ville bruge vores evner inden for dette felt til at prøve at indsamle penge til forskningen i sclerose.

Gibraltarstrædet – hajfyldt farvand:

Vi har valgt at svømme, fordi vi ved at svømning er én af de sportsaktiviteter, sclerosepatienter kan fortsætte med i længst tid. For at udfordre os selv har vi valgt ruten fra den sydligste spids i
Spanien (Tirifa/Punta Oliveros) til det nordligste punkt i Marokko (Punta Cires), det vil sige en direkte distance på 15 km tværs over Gibraltarstrædet. Det er et farligt farvand med stærk strøm
og hajer som følgesvende. Det har krævet flere år at få tilladelse til at svømme denne rute. Gibraltarstrædet er mellem 300 og 900 m dybt og meget påvirket af strømforhold grundet den
smalle passage, som deler Middelhavet og Atlanterhavet. På grund af de ustabile vind-, vejr- og strømforhold samt den massive skibstrafik kræver projektet to følgebåde. En der viser retningen,
som sejler foran, samt en der sejler på siden af svømmerne og som kan benyttes i akut-situationer.

Projektet starter i 2019, og vi har fået tilladelse til passage medio maj 2020. Vi forventer et svømmetræningsprogram, som vil kræve mellem 8 – 16.000 m svømning om ugen.

Vi håber meget at I vil støtte forskning i sclerose ved at give et bidrag her på siden.

Tak!

De bedste hilsner

Morten og Rasmus
Ge en gåva

19 350 kr.
Insamlat

65% 30 000 kr.

Gåvor

Dagar kvar

Senaste aktivitet

• Annemette  Rubach Annemette Rubach Donerade 200 kr.

• Winnie Andersen Winnie Andersen Donerade 250 kr.

Min mor og søster er ramt af sclerose - så jeg har det tæt ind på livet. Tak for jer for at være med til at gøre en forskel 😊

• Kenneth Michelsen Kenneth Michelsen Donerade 100 kr.

• Allan  Jensen Allan Jensen Donerade 100 kr.

• Anders Dahl Hansen Anders Dahl Hansen Donerade 100 kr.

• Poul Arne Hansen Poul Arne Hansen Donerade 500 kr.

• Karen-Merethe  Johannessen Karen-Merethe Johannessen Donerade 100 kr.

• Thomas Winther Knudsen Thomas Winther Knudsen Donerade 250 kr.

Fedt projekt !!! ;-)

• MH BYG ApS MH BYG ApS Donerade 2 000 kr.

• Michael  Myrup Michael Myrup Donerade 100 kr.

• Jesper Mauritzen Jesper Mauritzen Donerade 100 kr.

Godt projekt

• Mikael Sommer Mikael Sommer Donerade 100 kr.

• Kim Munkholm Graversen Kim Munkholm Graversen Donerade 100 kr.

• Christina  Hansen Christina Hansen Donerade 250 kr.

• Camilla Toustrup Camilla Toustrup Donerade 150 kr.

• Rasmus  Kronborg Rasmus Kronborg Donerade 150 kr.

• Netværkshuset N1 Netværkshuset N1 Donerade 500 kr.

Godt initiativ!

• Rasmus Olufson Rasmus Olufson Donerade 3 000 kr.

• Mona Tahhan Mona Tahhan Donerade 250 kr.

God svømmetur. Vi hepper på dig

• Rasmus Lund Rasmus Lund Donerade 500 kr.

• Ingolf Dyrmose Ingolf Dyrmose Donerade 50 kr.

• Rasmus Olufson Rasmus Olufson Donerade 1 000 kr.

• Michael Udengaard Michael Udengaard Donerade 100 kr.

• Mikael Nørager  Poulsen Mikael Nørager Poulsen Donerade 500 kr.

Kæmpe respekt til jer - fedt projekt og en god gerning ift. En sygdom som kræver mere opmærksomhed